Jazz in Hamburg - Modern & Free Jazz Live Konzerte


Hallo liebe Besucher, ab Mai 2019 wird FatJazz in den YOKOCLUB ziehen, alle Veranstaltungen finden dann vorerst dort satt. Grund sind die umfangreichen Bauarbeiten auf dem Dach des Uebel&Gefährlich. Ihr findet uns wie gewohnt jeden Mittwoch dann im

YOKOCLUB

Valentinskamp 47, 20354 Hamburg,
gegenüber der Laeiszhalle.


VERANSTALTUNGEN


DELL | LILLINGER | WESTERGAARD und LATE NIGHT CONCERT

Datum:23.10.2019
20:00

DELL | LILLINGER | WESTERGAARD
Christopher Dell – vib
Jonas Westergaard – b
Christian Lillinger – dr

The Trio Dell, Lillinger, Westergaard combines energetic playing with structural composition in realtime.The interaction results in high energy that materializes in different layers of sounds, relationscapes. Form comes into being through musical production. In this way the trio transcends the usual dichotomy of rythmsection vs. solo player.

Their new program and recording „Grammar“ (released on gligg-records) demonstrates the trios specific structural approach to formmaking in manifold perspectives. While the group constitutes a form in itself, it also works as a plug-in structure for other musicians, the first document being the cd „Traveller“ with guest John Tchicai.

https://youtu.be/AClzPotHpbo

https://youtu.be/E-SsxGJ2Bn4


LATE NIGHT CONCERT plus
YOKO JAM SESSION
Gabriel Coburger – sax
John Hughes – b
Björn Lücker – dr



Zurück zur Übersicht


Jeden Mittwoch ab 19:30Uhr,

Konzertbeginn ab 20:00Uhr.


FATJAZZ urban exchange

im

YOKOCLUB

Valentinskamp 47,
20354 Hamburg,
gegenüber der Laeiszhalle.


Eintritt 10,- / ermäßigt 6,-

* Sonderkonzerte 15,- / 10,-



Free Jazz ist einerseits ein historischer Begriff für freies Improvisationsspiel im Jazz seit den 1960er Jahren,

andererseits ist es ein bis heute ausstrahlendes Paradigma, das die Möglichkeit zur freien Entfaltung immer neuer Formen im Jazz und auch darüber hinaus bereithält.

Der Begriff selbst kann zu Missverständnissen führen, da eine Freiheit in Bezug auf die herkömmlichen Spielhaltungen des Jazz nur bedingt genutzt wird und es neben einer völligen Freiheit in der Form durchaus Improvisationen gibt, die auf Kompositionen und kompositionsähnlichen Absprachen über Strukturen beruhen.


Free jazz is an approach to jazz music that was first developed in the 1950s and 1960s as musicians attempted to alter, extend, or break down jazz convention, often by discarding fixed chord changes or tempos. Though the music of free jazz composers varied widely, a common feature was dissatisfaction with the limitations of bebop, hard bop, and modal jazz that had developed in the 1940s and 1950s. Often described as avant-garde, free jazz has also been described as an attempt to return jazz to its primitive, often religious, roots and emphasis on collective improvisation.